Lp. |
Nazwa |
Opis |
Zdjęcie |
1. |
Monopoly |
To jedna z najbardziej popularnych gier planszowych, która zapewnia rozrywkę dla całej rodziny lub znajomych. Jej celem jest zdobycie jak największej liczby nieruchomości i uzyskaniu z nich jak najwyższych zysków. Wygrywa najbardziej przedsiębiorczy uczestnik. Istnieje wiele wersji tej gry, np.: Monopoly Fortnite, Monopoly PZPN, Monopoly Ultra Banking, Monopoly Avengers i wiele innych. |
|
2. |
5 sekund |
Familijna gra intelektualna, która sprawdza refleks. Gracze mają 5 sekund na udzielenie 3 odpowiedzi na pytanie z wylosowanej karty. Pytania są często bardzo abstrakcyjne, a o przyznaniu punktu i uznaniu wypowiedzi za prawidłową, decydują uczestnicy gry. Do zestawu dołączony jest specjalny czasomierz. |
|
3. |
Scrabble |
Ta gra nigdy się nie nudzi. Polega na układaniu jak najdłuższych słów z wylosowanych siedmiu literek. Dodatkowe punkty dostaje się za umieszczenie liter na specjalnych premiowanych polach. |
|
4. |
Kolejka |
Ta gra oddaje klimat epoki PRL, m.in. ogromne kolejki, jakie miały wówczas miejsce, braki w zaopatrzeniu sklepów. Udział w rozgrywce może wziąć od 2 do 5 osób. Zasady są proste i polegają na skompletowaniu listy zakupów, którą otrzymujemy na początku rundy. Zdobycie produktów jest możliwe tylko po ustawieniu się w odpowiedniej kolejce. Ze względu na puste półki, liczba przedmiotów jest ograniczona, więc nie każdy znajdzie to, czego szuka. Przeciwników można przechytrzyć za pomocą specjalnych kart, które pozwolą ominąć tłum oczekujących, np. „Matka z dzieckiem na ręku”, „Pan tu nie stał” czy „Towar spod lady”. Z zakupami wrócą do domu tylko ci, którzy najsprawniej wykorzystali trzymane w ręku karty kolejki. |
|
5. |
Timeline |
Timeline” to familijna, bestsellerowa seria gier karcianych. W Polsce cyklicznie wydawane są kolejne części m.in. „Timeline Polska”, „Timeline Odkrycia”, „Timeline Wynalazki”, „Timeline: Wiedza Ogólna”. Z tą grą historia okazuje się być nie tylko ciekawa, ale nawet fascynująca! Poznajemy niezwykłe wydarzenia z historii naszego kraju, z których możemy być dumni. Gracze nawet nie zorientują się, jak wiele zostanie im w głowach już po pierwszej, krótkiej rozgrywce. Gra jest dobrym narzędziem do nauki historii. Jest też świetnym sposobem na integrację grupy. |
|
6. |
Słowo Stwory |
Gra SłowoStwory polega na wymyślaniu na czas słów pasujących do kategorii wskazanej przez kostkę oraz zawierających litery widoczne na kartach. Należy wymyślić np. słowo z kategorii „bajka” zawierające litery "S" i "K". Na wymyślenie poprawnej odpowiedzi gracze mają 30 sekund! W grze pojawiają się tytułowe stwory pożerające zdobywane przez graczy karty, w zamian dostarczając punkty zwycięstwa. Gra jest również idealną pozycją dla rodzin z dziećmi, ponieważ dostępne są dwa warianty: łatwiejszy dla dzieci i trudniejszy dla starszych graczy. |
|
7. |
Statki |
Gra strategiczno-planszowa dla dwóch osób. Każdy z graczy posiada dwie plansze o jednakowej wielkości. Pola oznaczone są poprzez współrzędne literami od A do J i liczbami 1 do 10. Na jednej z plansz gracz zaznacza swoje statki, których położenie będzie odgadywał przeciwnik. Na drugiej zaznacza trafione statki przeciwnika i oddane przez siebie strzały. Okręty ustawiane są w pionie lub poziomie, nie mogą stykać się ze sobą. Mają różną wielkość, np. gracze mogą posiadać po jednym czteromasztowcu wielkości czterech kratek, dwóch trójmasztowcach wielkości trzech kratek, trzech dwumasztowcach o wielkości dwóch kratek i po cztery jednomasztowce. Wygrywa ten, kto pierwszy zatopi wszystkie statki przeciwnika. |
|
8. |
W obronie Lwowa |
To pierwsza część lotniczej trylogii wydanej przez Instytut Pamięci Narodowej. To gra dla miłośników historii i gier strategicznych. Przenosimy się do sierpnia 1920 r., kiedy toczyły się zażarte walki o Lwów z bolszewicką Rosją. Gra przeznaczona jest dla dwóch graczy w wieku od 8 lat. Cel gry to dotarcie chociaż jednym oddziałem kawalerii do Lwowa w oznaczonym terminie lub obrona miasta w zależności od tego, którą stronę konfliktu reprezentuje gracz. Instrukcja do gry zawiera historyczne informacje oraz autentyczne zdjęcia i kolorowe ilustracje, które wzbogacają wiedzę. Kolejne części trylogii noszą nazwy: 111: Alarm dla Warszawy i 303. |
|
9. |
Szachy i Warcaby |
Dwie nieśmiertelne gry, których nie trzeba opisywać. Nigdy się nie nudzą! |
|
10. |
90 minut |
Grę możesz wymyślić sam! Ta jest mojego autorstwa, wymyślona na szkolny konkurs. Powodów do wykonania takiej pracy może być wiele - zawsze będzie to dobra zabawa. |
|